Koronawirus od kilku tygodni powoduje destabilizację naszego codziennego życia. Większość z nas posiada ubezpieczenie na życie, które gwarantuje nam poczucie bezpieczeństwa. W przypadku wyjazdów zagranicznych
zazwyczaj decydujemy się na wykupienie ubezpieczenia turystycznego. Czy zakażenie wirusem SARS-CoV-2 może spowodować wypłatę świadczenia ubezpieczeniowego? Czy zakłady ubezpieczeń świadczą ochronę w czasie epidemii oraz pandemii?
Odpowiedzi na powyższe pytania należy doszukiwać się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, które mają zastosowanie do wykupionej przez nas polisy. W przypadku ubezpieczeń turystycznych zazwyczaj wystąpienie
pandemii powoduje wyłączenie odpowiedzialności ubezpieczyciela. Istotny jest jednak moment zakupu polisy. Wiodące na rynku firmy ubezpieczeniowe posiadające w swojej ofercie ubezpieczenia turystyczne, często przyjmują odpowiedzialność w przypadku zakażenia wirusem pod warunkiem, że zakup polisy i wyjazd za granicę nastąpił przed ogłoszeniem stanu epidemii lub pandemii.
Z kolei ubezpieczenia na życie zazwyczaj obejmują ochroną ubezpieczeniową zdarzenie w postaci śmierci, również w wyniku zakażenia wirusem. Przypadki wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela są enumeratywnie wymienione w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. Samo zakażenie koronawirusem może okazać się zdarzeniem nieobjętym ochroną ubezpieczeniową, jednakże zakres ochrony w przypadku ubezpieczeń na życie bywa mocno zróżnicowany. W zależności od warunków ubezpieczenia,
ubezpieczonemu może przysługiwać świadczenie w związku z pobytem w szpitalu lub uprawnienie do skorzystania z pomocy medycznej w ramach usługi assistance. Przed zgłoszeniem roszczenia do zakładu ubezpieczeń należy zatem dokładnie przeanalizować polisę oraz obowiązujące Ogólne Warunki Ubezpieczenia.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu z naszym specjalistą w dziedzinie praw konsumentów – Mecenas Mileną Mocarską – milena.mocarska@mbmlegal.pl